Bitcoin Guide
Image default
Bitcoin Mining

Hur Verasity’s Proof of View (PoV) beviljas ett amerikanskt patent och stoppar falska åsikter


Med tanke på att vi befinner oss i internetåldern har det aldrig varit mer innehåll tillgängligt och producerat. Så oavsett om det är nyhetsuppdateringar eller video så ökar innehållet exponentiellt globalt.

Enligt forskning har antalet e-sport- och videotittare ökat markant. År 2019 registrerades det att det fanns cirka 245 miljoner avslappnade tittare och 198 miljoner entusiaster – en publik totalt 443 miljoner. För videoklippare: Enligt Statista uppgick antalet digitala videoklippare i USA under 2018 till 228,8 miljoner och man planerade att nå 248,9 miljoner år 2022.

Intressant är att många onlineanvändare inte har insett att det som de presenteras som sökresultat manipuleras bakom kulisserna. Ja, flera företag och människor manipulerar systemet bara för att tjäna pengar eller öka deras synlighet med falska åsikter. Kombinationen av dessa falska synpunkter på reklamfinansierat innehåll försämrar därför innehållets verkliga värde.

Under åren har det största problemet för annonsörer och varumärken varit falska åsikter. Över 50% av utgifterna för onlineannonsering är för åsikter som inte ses av människor. Som ni kan föreställa er detta mycket dyrt i en bransch på $ 250 miljarder där hälften av utgifterna är falska. Företag har försökt bekämpa detta i flera år med liten framgång. Tack vare Proof-of-View-innovation, en egen blockchain-teknik som ser till att video (innehåll och annonser) som visas på plattformen är autentiska vyer, verifieras och spelas in som en oföränderlig offentlig post.

Under de senaste 3 åren har Verasity kunnat utveckla Proof of View – vilket gör det möjligt för sina användare (annonsörer och varumärken) att skilja mellan verkliga och falska åsikter om blockchain. Intressant nog har denna innovation nu beviljats ​​ett amerikanskt patent. Faktum är att denna unika innovation låser upp möjligheten att få det verkliga värdet av innehåll genom att stoppa falska vyer.

Hur Verasity’s Proof of View upprätthåller ekosystemet för tittare, skapare, varumärken och annonsörer

Normalt delas en stor del av innehållet organiskt och svävar fortfarande när fler tycker om det. Men så är inte fallet längre. På grund av den ökande mängden innehåll som släpps varje dag är det utmanande för bra innehåll att bli märkt. Detta har fått människor att förfalska systemet – genom att fejka sociala bevis och företag – genom att köpa annonsbots som underlättar falska videovisningar för att tjäna pengar på falskt engagemang.

Tyvärr är tittarna i mottagande änden. Videor uppblåsta med falska vyer är ofta nedslående och av dålig kvalitet. Många annonsörer betalar fortfarande för att visa sina annonser på dessa “populära” videor – utan att veta att deras annonser bara visas av bots. Även skapare som köper falska vyer fastnar i en cykel – betalar för att behålla sina annonsintäkter medan de lever i rädsla för att förlora sina kanaler. Dessutom är de legitima som inte köper visningar en nackdel eftersom deras videor inte får tillräckligt hög engagemangsstatistik för att locka tillräckliga annonsbetalningsmöjligheter.

Verasity’s Proof Of View är en spelväxlare. Dess videodelningsteknik tar bort det inflytande som falska åsikter har på hur innehåll rankas, eller dyker upp eller värderas.

Genom processen att eliminera falska vyer kan Verasity-ekosystemet skapa en mer värdefull plattform för tittare, skapare, annonsörer och varumärken.

För skapare:

  • Det är äntligen lika villkor. Genom att bygga en riktig, engagerad publik kan du öka värdet på ditt innehåll och tjäna pengar på det för det.

För tittare:

  • Det säkerställer att innehållet som rekommenderas och visas har sett och engagerats av riktiga användare. Därför kan ett verkligt värde för innehållet fastställas och det mest lämpliga innehållet för tittaren visas.
  • När tittarna handlar direkt med skaparna kan innehållet värderas exakt av publiken snarare än att manipuleras av en tredje part.

För annonsörer och märken:

  • Dina annonser ses av riktiga individer (användare) – inget mer uppblåst mått. Få riktig utsikt och verklig räckvidd Betala för vad du får för istället för förfalskningar!
  • Och genom att använda spelaren som belönats med Verasity betalar du tittarna direkt för deras uppmärksamhet, når engagerade och opt-in målgrupper snarare än att folk bara väntar på “hoppa över” -knappen.

Under processen att ta bort påverkan av falska vyer förbättrar Proof of View (PoV) hela videoekosystemet och främjar därigenom transparens och förtroende. Och som ett resultat ökar CPM: erna som annonsörer är villiga att betala avsevärt – så mycket som tio gånger för att bevisa att varumärken får riktiga tittare att titta på riktiga vyer!

Officiellt beviljas Verasity nu ett amerikanskt patent.

Nyligen fick Verasity officiellt meddelandet om bidrag för amerikanska patentet nr 16 / 023,354 för system och metod för visningsbevis via Blockchain. Detta innebär att Verasitys Proof-of-View (PoV) skyddas som unik teknik och inte kan kopieras av andra på 17 år. Detta gör tekniken mycket mer värdefull för dem och säkerställer att endast Verasity kommer att tillhandahålla den till annonsnätverk och varumärken och kan skörda de mycket betydande monetära fördelarna.

Verasity är ledande när det gäller att tillhandahålla egen teknik för att unikt belöna spelare, tittare och utgivare och för att skydda annonsörer och varumärken från falska vyer.



Source link

Related posts

Lindsey Lohan hoppar in i NFT-marknaden som auktionerar sin egen skapelse – Nyheter Bitcoin News

Bitcoinguide

Binance Coin exploderar 45% på klackar av Bitcoin Bull Run; Vad kommer härnäst

Bitcoinguide

FBI arresterar 6 gratis Keene-medlemmar som driver kryptovalutaväxling – Bitcoin News

Bitcoinguide