Bitcoin Guide
Image default
Bitcoin Sverige

Chipotle kommer att köra $ 100.000 Bitcoin och Burrito Giveway


Viktiga takeaways

  • Chipotle driver en kampanj som ger bort mer än 100 000 dollar i Bitcoin, plus gratis burritos.
  • Tävlingsevenemanget är en del av National Burrito Day, som faller den första torsdagen i april varje år.
  • Restaurangkedjan föreslog inte att den skulle acceptera Bitcoin eller fortsätta att arbeta med det i framtiden.

Dela den här artikeln

Mexikansk matrestaurangkedja Chipotle kommer att ge bort mer än 100 000 dollar i Bitcoin som en del av en kommande online-kampanj.

Kampanjen börjar den 1 april

Chipotle samarbetade med entreprenören Stefan Thomas, som förlorade mer än 387 miljoner dollar i Bitcoin tidigare i år, för att driva kampanjen.

Utdelningen hyllar Thomas försök att återställa sin krypto. Varje användare har tio försök att gissa en sexsiffrig kod; om de gissar rätt kommer de att vinna ett pris. Det kommer att finnas tre priser på $ 25 000 i BTC och femtio priser på $ 500 i BTC.

Som tävlingens titel antyder kommer det också att ges 10 000 gratis burritos som mindre priser, med ett uppskattat värde på 10 dollar vardera.

Oddsen för att vinna något pris kommer att bestämmas baserat på webbtrafik. Exakta Bitcoin-belopp kommer att baseras på kryptovalutans marknadsvärde när kampanjen börjar den 1 april 2021.

Villkoren för tävlingen nämner också hur företaget kommer att hantera utbetalningar om Bitcoin genomgår en gaffel. Enligt dessa villkor är det företagets val att ta med de extra mynt i priset. Med detta sagt är det osannolikt att Bitcoin kommer att gaffla innan utbetalningen.

Kampanjen börjar den 1 april 2021 och är tillgänglig för invånare i USA, 18 år eller äldre. Evenemanget är en del av National Burrito Day, som faller den första torsdagen i april varje år. I år råkar det sammanfalla med April Fools Day.

Snabbmat och krypto

“Detta tillfälle gör Chipotle till det första amerikanska restaurangvarumärket som erbjuder en kryptovalutautdelning till konsumenterna”, konstaterade den mexikanska livsmedelsrestaurangkedjan i ett pressmeddelande.

Kedjan indikerade inte att den hade några bestående planer på att acceptera Bitcoin eller fortsätta att arbeta med kryptovaluta.

Även om Bitcoin-förespråkare länge har pressat snabbmatskedjor och restauranger för att acceptera Bitcoin, har dessa ansträngningar haft liten bestående framgång. Burger King Ryssland och KFC Canada har båda kort kört kryptorelaterade kampanjer, men ingen av dem varade länge.

Under tiden kan Starbucks pågående försök att lägga till stöd för Bitcoin via Bakks app för detaljhandelns betalningar vara mer ihållande, men funktionen är fortfarande inte allmänt tillgänglig.

I skrivande stund hade denna författare mindre än 75 dollar i Bitcoin, Ethereum och altcoins.

Dela den här artikeln



Source link

Related posts

Jay Clayton ansluter sig till Bitcoin-Rich Asset Management Firm

Bitcoinguide

Crypto Exchange Abra lanserar Fiat Loan Feature

Bitcoinguide

Coinbase, Fidelity Form Crypto Advocacy Group till lobbyregulatorer

Bitcoinguide